18 dôvodov, prečo behať (časť 2.)

V predchádzajúcej časti o dôvodoch, ktoré vás mali inšpirovať začať s behom ste sa mohli dočítať nie len o tom, že si behom zvyšujete vlastnú kreativitu, ale robíte aj niečo pre svoje zdravie. Dnes pre vás mám ďalších 6 dôvodov, ktoré v behu inšpirovali mňa, ale aj mnohých iných. Niekoľko dôvodov som objavila aj vďaka mojim americkým priateľom, ktorí mi robili spoločnosť pri mojich behoch ulicami New Yorku.

7. Beh sa spája s dobrými skutkami
Maratón mieru, Bostonský maratón, alebo aj pripravovaný Memoriál Jana Stilla v behu do vrchu. Všetky tieto podujatia nesú v sebe odkaz. V prípade spomínaného Memoriálu Jana Stilla v Novej Lesnej sa pozornosť organizátorov tento rok zameria na predčasne narodené deti.

8. Pomáha vytvárať nové priateľstvá
Veď to poznáte. Každé ráno alebo večer okolo vás prebehne stovka bežeckých nadšencov, ktorí nemajú problém sa podeliť o svoje skúsenosti. Nezáleží, či ste v New Yorku, bežíte okolo Dunaja alebo v Tatrách. Všetci, ktorí ste tam, máte spoločnú závislosť. Beh.

9. Stačí aj 5 minút denne
Nemusíte byť rodený maratónec. Štúdia The Journal of the American College of Cardiology dokazuje, že už 5 minút behania denne redukuje risk náhleho úmrtia spôsobeného kardiovaskulárnym zlyhaním.

10. Skús HIIT tréning (vysokointenzívny intervalový tréning)
Tento tréning je medzi serióznymi fitnes nadšencami veľkým hitom. A to celkom zaslúžene. HIIT nakopne váš metabolizmus takým spôsobom, že tomu ani sami neuveríte. Je doslova vrahom telesného tuku. A prečo ho spomínam práve v rámci behu? Pretože táto forma kardia rozptyľuje intervaly cvičenia s vysokou intenzitou (ako je šprint) s intervalmi cvičenia s nízkou intenzitou, čo je v mojom prípade napríklad pomalá chôdza. Tento tréning bol vyvinutý už pred desiatkami rokov trénermi, ktorí sa starali o lepšiu prípravu bežcov a jeho pôvodný švédsky názov „Fartlek“ je v preklade „rýchla hra“ a to je presne to, čo HIIT tréning je. Ako si navolíte svoje intervalové cvičenia, je len na vás. Je to celé iba hra s výborným výsledkom pre vaše telo a psychiku.
Tip: Vyskúšajte do tréningu zapojiť aj švihadlo, ktoré urobí s vašim telom naozaj divy. Ja naňho nedám dopustiť.

11. Spoznáš zvuky prírody
Hudba počas behu je príjemným spoločníkom. Drvivú väčšinu z nás drží hudba motivovaných. Obľúbená pasáž pesničky nás natoľko vyhecovala, že sme zabudli na bolesť, ktorá k behu tak nejako patrí… Pod nohami nám v tej chvíli doslova horelo. No stalo by sa niečo, ak by sme raz slúchadlá nechali doma? Nestalo. Iba by sme všetci začali cítiť vietor, trávu, jesenné lístie, počuť spev vtákov občas prerušená vzdialeným zvukom áut. Začneme si viac uvedomovať dopad chodidiel a dýchanie a pocit, ktorý pri behu máme.

12. Pri behu nejde o rýchlosť
Je to sloboda, sebavyjadrenie. Je to krása. Už po krátkom čase môžete na sebe vidieť účinky. Nie len telesné, ale hlavne tie duševné. Silné a odolné telo ľahšie prekoná nachladnutie a chrípku.

Našli ste sa v niektorom bode? Ak nie, ešte stále je tu pripravovaný, posledný, tretí diel tejto série, ktorý vám prinesieme už čoskoro.

Zatiaľ sa môžete využiť čas a zaregistrovať na Night Run alebo na Memoriál Jána Stilla na stránke MJS.