18 dôvodov, prečo začať behať (časť 1.)

Počas strednej školy som si sama diagnostikovala alergiu na beh. Trpela som, keď nám začalo atletické obdobie a ja som vedela, že pred odbehnutím „dvanásť-minútovky“ ma ochráni iba zápal pľúc, zlomená noha alebo smrť. Som športovo založená, no toto šlo tak povediac „mimo mňa“. No som staršia a vysoká škola urobí s človekom divy. Po promóciách som si kúpila nové tenisky a povedala si, že ak nie teraz, tak už nikdy. A prišla som na mnoho zaujímavých zistení.

Beh to nie je len výborný spaľovač kalórií. Je to výborný spôsob, ako nakopnúť samého seba Veď som na to prišla aj ja. Stačilo len zmeniť pohľad na behanie a sústrediť sa na jeho benefity. Neveríte? Pozrite sa na prvú časť týchto 18 dôvodov, ktoré vás možno presvedčia, že začať s behom nie je vôbec zlý nápad.

  1. Je zadarmo.
    Beh patrí medzi pár športov, ktoré môžete vykonávať bez platenia členských poplatkov vo fitnescentrách. Môžete behať kdekoľvek. Zadarmo. Počiatočná investícia je len do tenisiek.
  2. Dá stopku stresu.
    Poznáte ten pocit, keď prídete z práce alebo školy unavený, nič sa vám nechce. Šéf vás naštval, delegoval na vás všetku svoju prácu a vy teraz neviete, čo skôr. A tak si obujete tenisky a so slovami: „Som unavený, idem behať,“ všetok nahromadený stres jednoducho vybeháte. Je aj vedecky dokázané, že pri cvičení sa v tele vytvárajú hormóny šťastia. Tak smelo do toho. Zatočte so stresom práve behom.
  3. Je vytrvalostnou základňou pre iné športy.
    A toto bol práve pre mňa veľmi dôležitý bod, nakoľko som sa začala venovať thajskému boxu a zumbe. Beh patrí do tzv. tréningovej pyramídy. Zlepšuje celkovú kondíciu pri futbale, hokeji alebo aj pri už spomínanom thajskom boxe.
  4. Môžeš behať kedykoľvek.
    Hovorí sa to často a je to pravda. Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený bežec.
  5. Beh do kopca spaľuje viac kalórií.
    Hoci behom po rovine ich spálite dosť, až beh do kopca dá vášmu telu poriadne zabrať. Zapájate svaly, ktoré ste ani nevedeli, že máte. Nevravím, že teraz by mal každý vybehnúť na Chopok, a aj keď si možno netrénovaný bežec nebude týždeň cítiť nohy, mal by beh do kopca vyskúšať. Hoci by to bol len kopec v Mlynskej doline. (Z vlastnej skúsenosti viem, že aj to na začiatok stačí.)
  6. Beh inšpiruje.
    Nie len vás, ale aj ľudí vo vašom okolí, ktorí sa vás budú zaručene pýtať, prečo tak žiarite a ako sa držíte v tak dobrej kondícii. Beh zvyšuje zásobenie vášho mozgu kyslíkom o viac ako 25% , čiže neraz sa vám stane, že počas bežnej vychádzky vyriešite spor, vymyslíte kreatívny slogan alebo len uľavíte svojej duši.

Už čoskoro vám prinesieme druhú časť, kde sa dozviete ďalšie dôvody, prečo behať.
Nezabudnite, že registrácia na nový ročník MJS už prebieha. Prihlásiť sa môžete TU.